top of page

Garantievoorwaarden

Wettelijke garantie op producten en diensten na verkoop

De garantievoorwaarden zijn van toepassing:

  • Indien er geen openstaande bedragen meer zijn.

  • Indien er sprake is van normaal gebruik.

PVC:

  • 10 jaar garantie op kwaliteit van de pvc profielen.

  • 10 jaar garantie op kleurvastheid van de profielen.

  • 10 jaar garantie op vormvastheid.

Aluminium: 

  • 10 jaar garantie op de kwaliteit van het basismateriaal.

  • 10 jaar garantie op onthechting, schilfering en blaasvorming.

  • Kleurdegradatie wordt vergoed (Qualicoatvoorschriften).

  • De garantie vervalt van zodra de gecoate delen onvoldoende onderhouden werden door de klant.

Beglazing

  • 10 jaar garantie vanaf fabricatiedatum.

  • Glasbreuk/thermische breuk, vallen niet binnen de garantie.

  • Condens valt binnen de garantie, indien deze zich tussen de glasbladen aan de binnenzijde bevindt.

  • Fabricagefouten, bij controle op gebreken is de mate van doorzichtigheid doorslaggevend,

  • Dat wil zeggen: de waarneming van de achtergrond en niet het aanzicht van het oppervlak.

  • Daarbij mogen afkeurde delen niet speciaal worden gemarkeerd.

  • De test van de beglazingseenheden dient te worden uitgevoerd op een afstand

  • van circa 3 meter van het te beoordelen oppervlak.

  • Testen vinden plaats bij diffuus daglicht, voorbeeld een bewolkte lucht zonder direct zonlicht of kunstlicht.

  • De garantie betreft enkel het leveren van een nieuwe ruit in het atelier of aan de voorzijde van de werf. Het ter plaatse brengen en het plaatsen van de ruit valt niet onder garantie.

  • Voor de beoordeling van beglazing naar garantie toe, worden de criteria 

  • Gehanteerd die door de glasindustrie zijn opgelegd.

Hang en sluitwerk

  • 1 jaar garantie op eigenschappen, functionaliteit en vormgeving.

  • Bij wind en tocht moeten de kip en klapramen altijd gesloten en vergrendeld zijn.

Vliegenramen en vlieg(schuif)deuren

  • Deze worden technisch beschouwd als 'loshangende' elementen aan een woning en vallen derhalve buiten garantie.

Rolluiken en screens

  • Geen garantie op 'uitwaaien' van rolluiken. Om het risico hierop te beperken raden wij aan om minstens vanaf een breedte van 3000mm over te schakelen naar aluminium lamellen.

  • De waarborg bedraagt 2 jaar, behalve op pvc kleuren in donkerbruin en houtstructuur.

  • Er is geen waarborg op rolluiken met aluminium blad gelakt in een niet-standaard kleur.

  • Er is geen waarborg op rolluiken in aluminium die geplaatst zijn in een zone 10 km van de kustlijn.

  • Bestellingen met buitengewone afmetingen zijn op aanvraag. Zonder garantie.

  • Elektrische motoren: 5 jaar garantie van de technische gebreken die zich kunnen voordoen.

  • Wanneer de motor gewijzigd, geopend of hersteld werd buiten de fabrikant om, vallen deze buiten de garantie.

  • Wanneer de motor gebruikt werd met andere componenten vallen deze buiten garantie. (oa. schakelaars en/of sturingen) die niet door de fabrikant geleverd of goedgekeurd werden.

  • Wanneer de motor werd gebruikt voor andere dan de door de fabrikant voorgeschreven doeleinden. Geen garantie.

  • Wanneer de motor niet gemonteerd werd volgens de aansluitschema's en de geldende regels voor elektriciteit. Geen garantie.

  • Wanneer de motor beschadigd is door slechte opslag, transport of natuurrampen zoals bv. blikseminslag. Geen garantie.

  • Indien men een gebrek vaststelt binnen de waarborgperiode, moeten wij onmiddellijk verwittigd worden via een volledige rapportage.

  • Indien de waarborg van toepassing bevonden wordt, worden de volledige kosten gedekt.

  1. Inwisselen motor bij de fabrikant.

  2. Herstelling of vervanging door de fabrikant.

  3. Leveren herstelde of nieuwe motor.

De verplichting van de fabrikant kan, onder deze garantie de initiële kosten

van het product nooit overschrijden. Andere vergoedingen en schadeloosstellingen dan hierboven vermeld zijn uitdrukkelijk uitgesloten.

Werkuren en verplaatsingskosten

Garanties hebben enkel betrekking op materiaal en nooit op werkuren en verplaatsingskosten.

Beschadigingen en functionaliteit

  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen,wanneer er gaan directe oorzaak of schuld bij Hilco ligt.

  • Slecht functioneren van deuren doordat de tochtborstel dicht zit.

  • Slecht functionerende sluitingen ten gevolge van vervuiling.

  • Slecht functioneren ten gevolge van onachtzaam gebruik door andere partijen.

  • Beschadigingen door onachtzaam omgaan met het materiaal bij het uitvoeren van andere werken (slijpinslag, krassen, deuken,...). Het is daarom aangewezen een controle uit te voeren vlak na de werken en eventuele opmerkingen onmiddellijke schriftelijk mee te delen.

  • Dit dient te gebeuren binnen de 24 uur na levering of plaatsing.

  • Er wordt geen garantie toegestaan op beschadigingen als gevolg gevolg van extreme (weers)omstandigheden zonder dat er oorzakelijke en aantoonbare fouten zijn in ons schrijnwerk.

Laattijdige leveringen

  • Leveringen die, volgens eerder gemaakte afspraken omtrent leveringsdatum, niet kunnen nagekomen worden, kunnen in geen enkel geval door de klant gebruikt worden om boeteclausules door te rekenen aan Hilco.

Klachten en meldingen

Klachten die voorkomen vanuit (plaatsing van) het schrijnwerk door Hilco (voorbeeld vochtaftekening aan binnenzijde gebouw in nabijheid van raamconstructie), worden als volgt behandeld:

  • Het is aan te raden de juiste diagnose te laten stellen (of te laten stellen door bv. architect) tot bepaling van de oorzaak van het probleem. Wij zijn steeds bereid de nodige vaststellingen te doen en desgevallend onze verantwoordelijkheid te nemen. Indien de oorzaak niet bij ons zelf ligt, zullen de kosten die gemaakt zijn tot onderzoek verrekend worden, met een minimum van € 120,00 excl. BTW.

Onderhoudsvoorschriften

PVC en aluminium ramen en deuren zijn onderhoudsvriendelijk maar niet onderhoudsvrij.

Onze onderhoudsvoorschriften zijn terug te vinden in onze technische cataloog.

Aankoopovereenkomst

Bij het tekenen van de offerte gaat de consument akkoord met de garantievoorwaarden.

Indien tijdens de werken bijkomende onvoorziene werken dienen uitgevoerd te worden,

zal de klant eerst op de hoogte worden gebracht van de meerprijs (verborgen gebreken).

Deze onvoorziene kosten zijn ten laste van de klant.

De klant zal alvorens uitvoering van deze bijkomende werken een schriftelijk akkoord geven voor de meerprijs. 

In geen geval zal Hilco deze kosten dragen.

Parkeerverbod en vergunningen worden altijd door de klant voorzien.

bottom of page